Fordelene med skreddersydd kurs er mange
- Få et skreddersydd opplegg som er tilpasset akkurat ditt behov
- Ansatte lærer det samme og jobber videre etter felles metode
- Sosialt og samlende for ansatte å utvikle seg sammen
- Gode diskusjoner som styres og utfordres fra en fagperson utenfor selskapet
- Spar tid og reisekostnader
Aktuelle fagområder
Hvordan skape minneverdige opplevelser og en god relasjon til målgruppen? Målet med dette kurset er å gi markedsavdelingen din kompetanse til å bygge deres egen merkevarestrategi for å nå målene i forretningsstrategien deres. En merkevarestrategi definerer og inneholder modulene:
- Hvorfor og hvordan bygge merkevare
- Posisjonering og differensiering
- Særegenhet og identitet
- Merkevareløfte
- Samfunnsoppdrag, visjon og verdier
- Mål, forankring og implementering
Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.
Hva skal til for å lykkes med en markedsstrategi? Målet med kurset er å gi markedsavdelingen din kompetanse til å bygge deres egen praktiske markedsstrategi for å nå målene i merkevarestrategien deres. En praktisk markedsstrategi er en “one stop shop” for markedsarbeidet og inneholder modulene:
- Posisjonering og konkurrentanalyse
- Mål og målgruppe
- Personas og kjøpsreisen
- Kommunikasjonsplan og budskapskart
- Markedsplan inkl. kanalvalg
Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.
Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? Kurset i Markedsplan har som mål å tilføre din markedsavdeling kompetanse som bidrar til at dere utvikler en solid og effektiv markedsplan for bedriften deres. Dere får tilgang til vårt eget malverk som kan benyttes i etterkant for å jobbe langsiktig med å distribuere markedsføringen på en god måte. Modulene inkludert i kurset er:
- Hvordan strukturere markedsarbeidet
- Innføring i vårt egenutviklede malverk
- Hvordan implementere markedsstrategien på en effektiv måte
- Hvordan sikre god samhandling på markedsteamet
Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.
Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.
En av de vanligste feilene vi markedsførere gjør er å ønske å fortelle om alt vi kan til alle som vil høre på. Dette skaper mer forvirring enn kjøpslyst i målgruppene våre. En konkret og operativ kommunikasjonsplan sørger for at vi når fram til målgruppene våre med riktig budskap i riktige kanaler til riktig tid. Modulene i kurset er:
- Hvordan kartlegge temaene målgruppen bryr seg om
- Hvordan lage en enkel men tydelig kommunikasjonsplan
- Hvordan bruke Markedssjefenes egenutviklede kommunikasjonsmodeller
Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.
Ønsker du å overbevise de potensielle kundene dine om å velge nettopp deg, selv før dere har hatt kontakt? Ja, det er faktisk mulig. Med et kurs i inbound marketing kan vi hjelpe din markedsavdeling med å strukturere arbeidet med å påvirke kunder ved å presentere dem for nyttig, engasjerende og kreativt innhold, som videre kan føre til salg. Modulene i kurset er:
- Hvordan strukturere arbeidet med å påvirke kunder gjennom inbound metoden
- Hvordan kartlegge en detaljert kjøpsreise for målgruppen deres
- Utforming av innholdsplan
- Oppsett av aktuelle CRM systemer
Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.
Sosiale medier har revolusjonert måten vi kommuniserer på. Det er ingen tvil om at det er viktig å være synlig i sosiale medier, men det holder ikke å bare opprette en Facebook- eller Instagram-konto. Sosiale medier må planlegges, pleies og prioriteres. Og ikke minst analyseres. Skal du dele innhold, bør du også måle effekt. Det er heller ikke sikkert at akkurat du skal prioritere å være like synlig i alle kanaler, det vil variere ut fra bransje, behov og budskap. Med vårt kurs i sosiale medier lærer din avdeling:
- Hvordan legge en strategi for sosiale medier
- Hvordan finne riktige kanaler
- Planlegge, måle og bruke sosiale medier effektivt og målrettet for å oppnå deres mål
- Annonsering og analyse i sosiale medier
Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.
Hvordan kan du blir mer kundeorientert, og hvordan kan du gå fra å tilby gode opplevelser, til å diske opp med fantastiske kundeopplevelser? For å klare det, må du “ta deg en tur” i kundens sko. I kurset om kundereise hjelper vi din markedsavdeling med å skape den beste kundereisen for kundene deres. Målet er at deres kunder skal få en sømløs opplevelse fra start til slutt, og at de sitter igjen med en god og minnerik erfaring. Modulene i kurset inkluderer:
- Hvordan kartlegge og utforme personas
- Hvordan jobbe aktivt med kundens behov
- Hvordan kartlegge kundereisen
Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.
Erfaringsbasert og praktisk læring
Etter å ha jobbet med hundrevis av kunder innen de aller fleste bransjer, har vi unik erfaring med hva som fungerer innen markedsføring, merkevare og kommunikasjon i de fleste bransjer. Vi deler disse erfaringene og gir praktisk opplæring i metode og verktøy som vi har utviklet for at dere raskt kan ta læringen i bruk etter endt opplæring.
Gjennom et bedriftsinternt kurs får du gitt hele markedsavdelingen den samme kunnskapen, og en verdi i form av at dere etter kurset jobber videre etter felles metode. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.
Gjennomføring
Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vi anbefaler ofte fysisk opplæring i deres eller våre lokaler over 1–2 dager eller flere halve dager. I tillegg kan vi gjennomføre en kombinasjon av fysisk og digital opplæring.