
Hva er en «praktisk markedsstrategi»?
En praktisk markedsstrategi er en “one stop shop” for markedsarbeidet. Den er satt sammen av det praktiske i en markedsplan, som kanalvalg, budsjett og aktivitetsplan. Dette kombineres med strategiske elementer som konkurrentanalyse, posisjonering og merkevarebygging, personas og kjøpsreise.
Uansett hva du leter etter, finner du svaret i din praktiske markedsstrategi.
Ønsker du å lære hvordan du kan sette opp en praktisk markedsstrategi for bedriften din? Meld deg på kurset i dag, så hjelper vi deg i gang.
Lær å sette opp den eneste markedsstrategien bedriften din trenger
Etter å ha jobbet med hundrevis av kunder innen de aller fleste bransjer, har vi utviklet vår egen metode for å lage en praktisk markedsstrategi. Når du har lært deg metodikken sitter du igjen med en praktisk markedsstrategi som hjelper bedriften å nå målet sitt. Kurset er ment som faglig påfyll til deg som allerede har jobbet med fagfeltet i noen år, men er du en ambisiøs digital markedsfører passer dette for deg også.
Kurset lærer deg å sette opp en praktisk markedsstrategi med formål om at den skal være enkel å jobbe med etter ferdigstilling. Gjennom fem digitale forelesninger lærer du å sette opp bedriftens markedsstrategi etter Markedssjefenes metode. Undervisningen er det kursholder som tar seg av, og de gode diskusjonene bidrar kursdeltakerne til.
Praktisk informasjon og gjennomføring
Kurset går over fem uker, med et webinar på tre timer hver uke. To og en halv time går til undervisning, og en halvtime settes av til spørsmål og diskusjon blant deltakerne.

Modul 1
Posisjonering og konkurrentanalyse
Læringsmål:
- Hvordan finne sin egen kategori
- Hvordan kartlegge konkurransearenaen
- Posisjonering av bedriften
Tidspunkt: Onsdag 17.08.22, kl 09–12

Modul 2
Mål og
målgruppe
Læringsmål:
- Hvordan sette riktige mål?
- Hvordan kartlegge målgruppen?
Tidspunkt: Onsdag 24.08.22, kl 09–12
.jpg)
Modul 3
Personas og
kjøpsreisen
Læringsmål:
- Personas – hvordan og hvorfor?
- Hvordan kartlegge kjøpsreisen?
Tidspunkt: Onsdag 31.08.22, kl 09–12

Modul 4
Kommunikasjon og distribusjon
Læringsmål:
- Hvordan kommunisere med målgruppen
- Distribusjon: Budsjett og kanalvalg.
Tidspunkt: Onsdag 07.09.22, kl 09–12

Modul 5
Aktivitetsplan og implementering
Læringsmål:
- Hvordan lage en praktisk aktivitetsplan
- Hvordan jobbe videre når planen er satt?
Tidspunkt: Onsdag 14.09.22, kl 09–12
Pris på kurset
Prisen på hele kurset inkluderer 5 forelesninger og malverket til alle modulene. Du kan også kjøpe tilgang til hver enkeltstående modul til kr. 3 500,- per stykk.
Hele kurset
Kr. 15 500,-
Per enkeltstående modul
Kr. 3 500,-

Om kursholder
Trine Kolbjørnsen har over 10 års fartstid innen markedsføring. Som konsulent har hun erfaring fra de aller fleste bransjer, men hjertet banker litt ekstra for komplekse kunder. Har du lyst å bli bedre kjent kan du sjekke LinkedIn-profilen hennes eller lytte til podcasten Markedslønsj hvor hun er en av to programledere.