Gro smiler til kamera

Hva er en  «praktisk markedsstrategi»?

En praktisk markedsstrategi er en “one stop shop” for markedsarbeidet. Den er satt sammen av det praktiske i en markedsplan, som kanalvalg, budsjett og aktivitetsplan. Dette kombineres med strategiske elementer som konkurrentanalyse, posisjonering og merkevarebygging, personas og kjøpsreise.

Uansett hva du leter etter, finner du svaret i din praktiske markedsstrategi.

Ønsker du å lære hvordan du kan sette opp en praktisk markedsstrategi for bedriften din? Meld deg på kurset i dag, så hjelper vi deg i gang.

Lær å sette opp den eneste markedsstrategien bedriften din trenger 

Etter å ha jobbet med hundrevis av kunder innen de aller fleste bransjer, har vi utviklet vår egen metode for å lage en praktisk markedsstrategi. Når du har lært deg metodikken sitter du igjen med en praktisk markedsstrategi som hjelper bedriften å nå målet sitt. Kurset er ment som faglig påfyll til deg som allerede har jobbet med fagfeltet i noen år, men er du en ambisiøs digital markedsfører passer dette for deg også.

Kurset lærer deg å sette opp en praktisk markedsstrategi med formål om at den skal være enkel å jobbe med etter ferdigstilling. Gjennom fem digitale forelesninger lærer du å sette opp bedriftens markedsstrategi etter Markedssjefenes metode. Undervisningen er det kursholder som tar seg av, og de gode diskusjonene bidrar kursdeltakerne til. 

Dette får du når du deltar 

  • Tilgang til Markedssjefenes eget malverk
  • Opplæring i Markedssjefenes egen metodikk 
  • Tilgang på et unikt faglig diskusjonsforum
  • Tilgang på opptak av hver enkelt modul i en måned
  • Innblikk i hvordan andre jobber “der ute”

Meld deg på kurset

Praktisk informasjon og gjennomføring

Kurset går over fem uker, med et webinar på tre timer hver uke. To og en halv time går til undervisning, og en halvtime settes av til spørsmål og diskusjon blant deltakerne.

Elin ser på skjermen og lærer om posisjonering og konkurrentanalyse, bilde

Modul 1

Posisjonering og konkurrentanalyse

Læringsmål: 

  • Hvordan finne sin egen kategori
  • Hvordan kartlegge konkurransearenaen
  • Posisjonering av bedriften

Tidspunkt: Onsdag 17.08.22, kl 09–12

Kjartan underviser i mål og målgruppe, bilde

Modul 2

Mål og
målgruppe

Læringsmål:

  • Hvordan sette riktige mål?
  • Hvordan kartlegge målgruppen?


Tidspunkt: Onsdag 24.08.22, kl 09–12

Helene og Tanya snakker om personas og kjøpsreisen

Modul 3

Personas og
kjøpsreisen

Læringsmål:

  • Personas – hvordan og hvorfor?
  • Hvordan kartlegge kjøpsreisen?


Tidspunkt: Onsdag 31.08.22, kl 09–12

Tanya og Heidi snakker om kommunikasjon og distribusjon

Modul 4

Kommunikasjon og distribusjon

Læringsmål:

  • Hvordan kommunisere med målgruppen
  • Distribusjon: Budsjett og kanalvalg.


Tidspunkt: Onsdag 07.09.22, kl 09–12

Ellen setter opp aktivitetsplan

Modul 5

Aktivitetsplan og implementering

Læringsmål:

  • Hvordan lage en praktisk aktivitetsplan
  • Hvordan jobbe videre når planen er satt?

Tidspunkt: Onsdag 14.09.22, kl 09–12

Pris på kurset

Prisen på hele kurset inkluderer 5 forelesninger og malverket til alle modulene. Du kan også kjøpe tilgang til hver enkeltstående modul til kr. 3 500,- per stykk.

Hele kurset

Kr. 15 500,-

Per enkeltstående modul

Kr. 3 500,-

 

trinek_sirkel

Om kursholder

Trine Kolbjørnsen har over 10 års fartstid innen markedsføring. Som konsulent har hun erfaring fra de aller fleste bransjer, men hjertet banker litt ekstra for komplekse kunder. Har du lyst å bli bedre kjent kan du sjekke LinkedIn-profilen hennes eller lytte til podcasten Markedslønsj hvor hun er en av to programledere.