MS_LOGO_2022_dark
  • Marketing for hire
  • Roller vi kan fylle
    • Markedsavdeling
    • Markedssjef
    • Digital markedsfører
    • Grafisk designer
    • Innholdsprodusent
    • Strategisk rådgiver
    • Brand manager
    • Inbound spesialist
    • Webredaktør
    • Performance rådgiver
    • CMO
    • Salgssjef
  • Fagområder
    • Markedsstrategi og markedsplan
    • Content marketing
    • Grafisk design
    • Inbound marketing
    • Marketing automation
    • Merkevarestrategi
    • Sosiale medier
    • Nyhetsbrev
    • Nettside og nettbutikk
    • SEO og SEM
    • Performance marketing
    • PR og kommunikasjon
    • Kundereise
    • Salgsledelse
  • Kunder
  • Faglig påfyll
    • Kurs
    • Blogg
    • Markedslønsj
    • Guider, maler og verktøy
  • Om oss
    • Bærekraftsmål
    • Ledige stillinger
  • Kontakt oss

Lær hvordan du skiller deg fra konkurrentene

Har du oversikt over konkurrentene og vet du hva som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon. 

Dato  15.03.2023 | kl 09–12
eller
16.08.2023 | kl 09–12
Varighet 2,5-3 timer
Sted Live webinar med opptak
Pris kr 2.500,-

 

Meld deg på kurset
gro_karoline_lene_janne_prater-2048x1366

Mål for kurs i posisjonering og konkurrentanalyse

Målet med kurset er at du skal bli inspirert til å utforske nye perspektiver og måter å løse posisjonering og konkurrentanalyse på. Temaene er:

  • Hvilke posisjon det er mulig å ta
  • Fordeler og ulemper med ulik posisjonering
  • Hvordan kartlegge og forstå konkurrentene dine og ta riktig posisjon i markedet

Praktisk informasjon om kurset

Hvem passer kurset for?

Kurset passer for deg som har ansvar for merkevaren eller markedsarbeidet. Hvis du ønsker å få innsikt i våre metoder og verktøy for å kartlegge konkurrenter og ta en tydelig og differensiert posisjon i markedet er dette kurset for deg.


Gjennomføring

Kurset er digitalt og  varer i 2,5–3  timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kursinnholdet er en kombinasjon av forelesning, oppgaver og diskusjoner blant deltakerne. 

 

 

Du lærer

  • Praktiske metoder for å jobbe kreativt og målrettet med posisjonering
  • Hvordan gjennomføre en konkurrentanalyse
  • Hvordan ta en tydelig og differensiert posisjon

Du får

  • Tilgang på modeller
  • Opplæring i metodikk
  • Tilgang på opptak
Meld deg på kurset
2O8A0208

Om kursholder

Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års fartstid innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.

Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.

Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken

Strai_kjøkken_logo

Våre andre kurs

Ansatte-i-workdhop-1-scaled

Kurs i Kommunikasjonsplan

Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.


Les mer her
nina_lina_jobber_pa_mac-scaled

Kurs i Markedsplan

Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.

Les mer her
Ansatte-jobber-sammen-på-skrivepult-2048x1366-1-scaled

Kurs i Personas og kjøpsreise

Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger dem og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet.

Les mer her
gro_karoline_lene_janne_prater-2048x1366

Kurs i Mål og målgruppe

Har du full kontroll på hvilke mål selskapet og markedsavdelingen jobber etter,  og hvordan riktige målgrupper hjelper deg å nå disse? I dette kurset lærer du å sette tydelige mål og KPIer som gjør at markedsføringen leverer på forretningsmålene.

Les mer her
To smilende kvinner rundt et bord

Bedriftsinterne kurs

Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.

Les mer her

 

 

Markedssjefene AS

+47 24 02 22 21

kontakt@markedssjefene.no

Org.nr. 925 202 819
Personvern / Cookies

 

Sosiale medier

  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram