Er du sikker på at  målene selskapet og markedsavdelingen jobber etter er de riktige? Og vet du hvordan det å jobbe mot riktig målgruppe hjelper deg å nå disse målene? I dette kurset lærer du å sette tydelige mål og KPIer som gjør at markedsføringen leverer på forretningsmålene. Du lærer også  å kartlegge segmenter og målgrupper som hjelper deg å nå målene.

Dato  29.03.2023 | kl 09
eller
30.08.2023 | kl 09
Varighet 2,5-3 timer
Sted Live webinar med opptak
Pris kr 2.500,-

 

Meld deg på kurset
Kjartan_jobber_pa_mac-2048x1365

Mål for kurs i mål og målgruppe

På kurset blir du inspirert til å utforske nye perspektiver  og metoder for å sette tydelige KPIer for markedsarbeidet. Du lærer også vår metode for å kartlegge segment og målgruppe på en enkel og oversiktlig måte som hele bedriften kan forstå. Du lærer:

  • Hvordan du kartlegger målgruppen på en effektiv måte
  • Hvordan du setter riktige mål for markedsføring som samsvarer med selskapets øvrige mål
  • Hvordan du benytter våre modeller til å gjennomføre gode interne workshops

Praktisk informasjon om kurset

Hvem passer kurset for?

Kurset passer for deg som har ansvar for markedsføring og ønsker faglig påfyll, metoder og verktøy for å kartlegge målgrupper og sette tydelige KPIer for markedsarbeidet.


Gjennomføring

Kurset er digitalt og  varer i 2,5–3  timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kursinnholdet er en kombinasjon av forelesning, oppgaver og diskusjoner blant deltakerne. 

 

 

Du lærer

  • Hvordan gjennomføre en workshop som gir deg svarene du trenger
  • Hvordan kartlegge målgruppen
  •  Hvordan sette riktige mål

Du får

  • Tilgang på modeller
  • Opplæring i metodikk
  • Tilgang på opptak av kurset i en måned
Meld deg på kurset
2O8A0208

Om kursholder

Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års erfaring innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.

Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.

Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken

Strai_kjøkken_logo

Våre andre kurs

Ansatte-i-workdhop-1-scaled

Kurs i Kommunikasjonsplan

Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.


nina_lina_jobber_pa_mac-scaled

Kurs i Markedsplan

Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.

Ansatte-jobber-sammen-på-skrivepult-2048x1366-1-scaled

Kurs i Personas og kjøpsreise

Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger dem og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet.


gro_karoline_lene_janne_prater-2048x1366

Kurs i Posisjonering og konkurrentanalyse

Har du full oversikt over konkurrentene og gjør alt som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon.
 

Kristin_holder_møte

Bedriftsinterne kurs

Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.