Lær hvordan du setter riktige mål og finner rett målgruppe
Er du sikker på at målene selskapet og markedsavdelingen jobber etter er de riktige? Og vet du hvordan det å jobbe mot riktig målgruppe hjelper deg å nå disse målene? I dette kurset lærer du å sette tydelige mål og KPIer som gjør at markedsføringen leverer på forretningsmålene. Du lærer også å kartlegge segmenter og målgrupper som hjelper deg å nå målene.

Mål for kurs i mål og målgruppe
På kurset blir du inspirert til å utforske nye perspektiver og metoder for å sette tydelige KPIer for markedsarbeidet. Du lærer også vår metode for å kartlegge segment og målgruppe på en enkel og oversiktlig måte som hele bedriften kan forstå. Du lærer:
- Hvordan du kartlegger målgruppen på en effektiv måte
- Hvordan du setter riktige mål for markedsføring som samsvarer med selskapets øvrige mål
- Hvordan du benytter våre modeller til å gjennomføre gode interne workshops
Praktisk informasjon om kurset
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for deg som har ansvar for markedsføring og ønsker faglig påfyll, metoder og verktøy for å kartlegge målgrupper og sette tydelige KPIer for markedsarbeidet.
Gjennomføring
Kurset er digitalt og varer i 2,5–3 timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kursinnholdet er en kombinasjon av forelesning, oppgaver og diskusjoner blant deltakerne.

Om kursholder
Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års erfaring innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.
Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.
Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken

Våre andre kurs
Kurs i Kommunikasjonsplan
Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.
Kurs i Markedsplan
Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.
Kurs i Personas og kjøpsreise
Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger dem og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet.
Kurs i Posisjonering og konkurrentanalyse
Har du full oversikt over konkurrentene og gjør alt som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon.
Bedriftsinterne kurs
Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.