Hvordan omsetter du markedsstrategien til en operativ plan som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en effektiv markedsplan som gir deg god oversikt over markedsaktivitetene. Du lærer også å sette opp et budsjett som er enkelt å jobbe i. Vi går også gjennom evalueringsprosessen for å velge riktig kanaler slik at du sikrer å treffe målgruppen på en målrettet og effektiv måte.
Målet med kurset er at du skal kunne strukturere markedsarbeidet på en måte som gjør det lett å holde oversikten. Du lærer å sikre at planlagte aktiviteter blir gjennomført og at de drar deg mot målene som er satt. Du lærer:
Kursene passer for deg som har ansvar for markedsføring og ønsker faglig påfyll, metoder og verktøy til å lage en god og operativ markedsplan med fokus på kanalvalg. Det passer også for digitale markedsførere eller deg som utfører operativt markedsarbeid.
Kurset er digitalt og varer i 2–2,5 timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kursinnholdet er en kombinasjon av forelesning, oppgaver og diskusjoner blant deltakerne.
Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års fartstid innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.
Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.
Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken
Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.
Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.
Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger dem og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet.
Har du full oversikt over konkurrentene og gjør alt som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon.
Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.