MS_LOGO_2022_dark
  • Marketing for hire
  • Roller vi kan fylle
    • Markedsavdeling
    • Markedssjef
    • Digital markedsfører
    • Grafisk designer
    • Innholdsprodusent
    • Strategisk rådgiver
    • Brand manager
    • Inbound spesialist
    • Webredaktør
    • Performance rådgiver
    • CMO
    • Salgssjef
  • Fagområder
    • Markedsstrategi og markedsplan
    • Content marketing
    • Grafisk design
    • Inbound marketing
    • Marketing automation
    • Merkevarestrategi
    • Sosiale medier
    • Nyhetsbrev
    • Nettside og nettbutikk
    • SEO og SEM
    • Performance marketing
    • PR og kommunikasjon
    • Kundereise
    • Salgsledelse
  • Kunder
  • Faglig påfyll
    • Kurs
    • Blogg
    • Markedslønsj
    • Guider, maler og verktøy
  • Om oss
    • Bærekraftsmål
    • Ledige stillinger
  • Kontakt oss

Lær å lage en praktisk markedsplan

Hvordan omsetter du markedsstrategien til en operativ plan som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en effektiv markedsplan som gir deg god oversikt over markedsaktivitetene. Du lærer også å sette opp et budsjett som er enkelt å jobbe i. Vi går også gjennom evalueringsprosessen for å velge riktig kanaler slik at du sikrer å treffe målgruppen på en målrettet og effektiv måte.

Dato  10.05.2023 | kl 09–12
eller
11.10.2023 | kl 09–12
Varighet 2-2,5 timer
Sted Live webinar med opptak
Pris kr 2.500,-

 

Meld deg på kurset
Kjersti-og-Trine-rundt-bordet-scaled

Mål for kurs i markedsplan

Målet med kurset er at du skal kunne strukturere markedsarbeidet på en måte som gjør det lett å holde oversikten. Du lærer å sikre at planlagte aktiviteter blir gjennomført og at de drar deg mot målene som er satt. Du lærer: 

  • Hvordan du implementerer markedsstrategien med en operativ markedsplan
  • Fordeler og ulemper med ulike kanaler, og hvordan du velger de som er best for deg
  • Hvordan du strukturerer markedsarbeidet og får god samhandling i markedsavdelingen
  • Opplæring i vårt egenutviklede malverk for markedsplanen 

Praktisk informasjon om kurset

Hvem passer kurset for?

Kursene passer for deg som har ansvar for markedsføring og ønsker faglig påfyll, metoder og verktøy til å lage en god og operativ markedsplan med fokus på kanalvalg. Det passer også for digitale markedsførere eller deg som utfører operativt markedsarbeid.


Gjennomføring

Kurset er digitalt og  varer i 2–2,5  timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kursinnholdet er en kombinasjon av forelesning, oppgaver og diskusjoner blant deltakerne. 

 

 

Du lærer

  • Hvordan strukturere markedsarbeidet
  • Innføring i vårt egenutviklede malverk
  • Hvordan implementere markedsstrategien på en effektiv måte
  • Hvordan sikre god samhandling på markedsteamet

Du får

  • Tilgang på modeller
  • Opplæring i metodikk
  • Tilgang på opptak i en måned
Meld deg på kurset
2O8A0208

Om kursholder

Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års fartstid innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.

Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.

Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken

Strai_kjøkken_logo
Ansatte-i-workdhop-1-scaled

Kurs i Kommunikasjonsplan

Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.

Les mer her
Kjartan_jobber_pa_mac-2048x1365

Kurs i Mål og målgruppe

Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.

Les mer her
Ansatte-jobber-sammen-på-skrivepult-2048x1366-1-scaled

Kurs i Personas og kjøpsreise

Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger dem og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet.

Les mer her
gro_karoline_lene_janne_prater-2048x1366

Kurs i Posisjonering og konkurrentanalyse

Har du full oversikt over konkurrentene og gjør alt som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon. 


Les mer her
Kristin_holder_møte

Bedriftsinterne kurs

Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.

Les mer her

 

 

Markedssjefene AS

+47 24 02 22 21

kontakt@markedssjefene.no

Org.nr. 925 202 819
Personvern / Cookies

 

Sosiale medier

  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram