En av de vanligste feilene vi markedsførere gjør er å kommunisere for mange budskap på en gang. Det skaper mer forvirring enn kjøpelyst i målgruppen. I dette kurset lærer du hvordan du lager en kommunikasjonsplan slik at du treffer målgruppen på en effektiv måte. Du lærer også hvordan du lager en plan som er så enkel å følge at hele organisasjonen blir med å formidle den. En tydelig og enkel kommunikasjonsplan sørger for at du når fram til målgruppene med riktig budskap, i riktige kanaler, til riktig tid.
Målet med kurset er å utforske en ny måte å utforme kommunikasjonsplanen på, med et tydelig budskapskart til målgruppen(e). Temaene er:
Kursene passer for deg som har ansvar for, eller jobber med, kommunikasjon og markedsføring. Ønsker du faglig påfyll, metoder og verktøy for å lage en tydelig kommunikasjonsplan er dette kurset for deg.
Kurset er digitalt og varer i 2,5–3 timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kursinnholdet er en kombinasjon av forelesning, oppgaver og diskusjoner blant deltakerne.
Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års fartstid innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.
Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.
Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken
Har du full kontroll på hvilke mål selskapet og markedsavdelingen jobber etter, og hvordan riktige målgrupper hjelper deg å nå disse? I dette kurset lærer du å sette tydelige mål og KPIer som gjør at markedsføringen leverer på forretningsmålene. Du lærer også å kartlegge segmenter og målgrupper som hjelper deg å nå målene.
Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.
Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger dem og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet.
Har du full oversikt over konkurrentene og gjør alt som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon.
Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.