MS_LOGO_2022_dark
  • Marketing for hire
  • Roller vi kan fylle
    • Markedsavdeling
    • Markedssjef
    • Digital markedsfører
    • Grafisk designer
    • Innholdsprodusent
    • Strategisk rådgiver
    • Brand manager
    • Inbound spesialist
    • Webredaktør
    • Performance rådgiver
    • CMO
    • Salgssjef
  • Fagområder
    • Markedsstrategi og markedsplan
    • Content marketing
    • Grafisk design
    • Inbound marketing
    • Marketing automation
    • Merkevarestrategi
    • Sosiale medier
    • Nyhetsbrev
    • Nettside og nettbutikk
    • SEO og SEM
    • Performance marketing
    • PR og kommunikasjon
    • Kundereise
    • Salgsledelse
  • Kunder
  • Faglig påfyll
    • Kurs
    • Blogg
    • Markedslønsj
    • Guider, maler og verktøy
  • Om oss
    • Bærekraftsmål
    • Ledige stillinger
  • Kontakt oss

Lær hva du sier til målgruppen for å vinne og beholde dem

 En av de vanligste feilene vi markedsførere gjør er å kommunisere for mange budskap på en gang. Det skaper mer forvirring enn kjøpelyst i målgruppen. I dette kurset lærer du hvordan du lager en kommunikasjonsplan slik at du treffer målgruppen på en effektiv måte. Du lærer også hvordan du lager en plan som er så enkel å følge at hele organisasjonen blir med å formidle den. En tydelig og enkel kommunikasjonsplan sørger for at du når fram til målgruppene med riktig budskap, i riktige kanaler, til riktig tid.

Dato  26.04.2023 | kl 09–12
eller
27.09.2023 | kl 09–12
Varighet 2,5-3 timer
Sted Live webinar med opptak
Pris kr 2.500,-



Meld deg på kurset
Ansatte-i-workdhop-1-scaled

Mål for kurs i kommunikasjonsplan

Målet med kurset er å utforske en ny måte å utforme kommunikasjonsplanen på, med et tydelig budskapskart til målgruppen(e). Temaene er:

  • Hvordan du lager en oversiktlig kommunikasjonsplan
  • Hvordan du utvikler hovedbudskap og støttebudskap og setter de i system
  • Hvordan du distribuerer budskapet til målgruppen
  • Hvordan du benytter vårt malverk til å gjennomføre gode workshops

Praktisk informasjon om kurset

Hvem passer kurset for?

Kursene passer for deg som har ansvar for, eller jobber med, kommunikasjon og markedsføring. Ønsker du faglig påfyll, metoder og verktøy for å lage en tydelig kommunikasjonsplan er dette kurset for deg.


Gjennomføring

Kurset er digitalt og  varer i 2,5–3  timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kursinnholdet er en kombinasjon av forelesning, oppgaver og diskusjoner blant deltakerne. 

 

 

Du lærer

  • Hvordan kartlegge temaene målgruppen bryr seg om
  • Hvordan lage en enkel og tydelig kommunikasjonsplan
  • Hvordan bruke Markedssjefenes egenutviklede kommunikasjonsmodeller 

Du får

  • Tilgang på modeller
  • Opplæring i metodikk
  • Tilgang på opptak
Meld deg på kurset
2O8A0208

Om kursholder

Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års fartstid innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.

Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.

Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken

Strai_kjøkken_logo
Ansatte-i-workdhop-1-scaled

Kurs i Mål og målgruppe

Har du full kontroll på hvilke mål selskapet og markedsavdelingen jobber etter,  og hvordan riktige målgrupper hjelper deg å nå disse? I dette kurset lærer du å sette tydelige mål og KPIer som gjør at markedsføringen leverer på forretningsmålene. Du lærer også å kartlegge segmenter og målgrupper som hjelper deg å nå målene.


Les mer her
Kjersti-og-Trine-rundt-bordet-scaled

Kurs i Markedsplan

Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.




Les mer her
Ansatte-jobber-sammen-på-skrivepult-2048x1366-1-scaled

Kurs i Personas og kjøpsreise

Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger dem og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet.




Les mer her
gro_karoline_lene_janne_prater-2048x1366

Kurs i Posisjonering og konkurrentanalyse

Har du full oversikt over konkurrentene og gjør alt som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon. 

Les mer her
Kristin_holder_møte

Bedriftsinterne kurs

Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.

Les mer her

 

 

Markedssjefene AS

+47 24 02 22 21

kontakt@markedssjefene.no

Org.nr. 925 202 819
Personvern / Cookies

 

Sosiale medier

  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram