Har du ennå ikke erfart hvor lurt det er å jobbe med personas for å få til en best mulig kjøpsreise for kundene dine? I dette kurset lærer du hva en personas er, hvordan du kartlegger den og hvordan de brukes aktivt i salgs- og markedsarbeidet for å optimalisere kjøpsreisen. Etter kurset sitter du igjen med gode modeller og metoder for å vinne og beholde kundene dine. 

Dato  12.04.2023 | kl 09–12
eller
13.09.2023 | kl 09–12
Varighet 2,5-3 timer
Sted Live webinar med opptak
Pris kr 2.500,-

 

Meld deg på kurset
Ansatte-jobber-sammen-på-skrivepult-2048x1366-1-scaled

Mål for kurs i personas og kjøpsreise

I dette kurset lærer du hva personas er, hvordan de lages og brukes målrettet i markedsføring. Du lærer også å  få oversikt over kjøpsreisen. For å få det begynner vi med  kundens behov, utfordringer, erfaringer, adferd og mål. Når dette er på plass er det lettere å treffe rett person, med rett budskap til rett tid.  Temaene er: 

  • Hvordan du kartlegger og utformer personas
  • Hvordan du bruker personas i markedsføring og kommunikasjon
  • Hvordan du kartlegger og optimaliserer kjøpsreisen til kundene dine
  • Hvordan du benytter vårt malverk til å gjennomføre gode interne workshops

Praktisk informasjon om kurset

Hvem passer kurset for?

Kursene passer for deg som har ansvar for, eller jobber med, kommunikasjon og markedsføring. Ønsker du faglig påfyll, metoder og verktøy for å lage en tydelig kommunikasjonsplan er dette kurset for deg.


Gjennomføring

Kurset er digitalt og  varer i 2,5–3  timer. Har du ikke mulighet til å bli med på hele kurset får du tilsendt et opptak som er tilgjengelig i en måned. Kurset bygges opp med relevante eksempler, kundecase og oppgaver hvor du får tid til å reflektere over egne personas.

 

 

Du lærer

  • Hvordan kartlegge og utvikle personas
  • Hvordan bruke personas
  • Hvordan kartlegge kjøpsreisen

Du får

  • Tilgang på våre egenutviklede modeller
  • Opplæring i vår egen metodikk
  • Tilgang på opptak i en måned etter kurset
Meld deg på kurset
2O8A0208

Om kursholder

Kursholder er Trine Kolbjørnsen. Hun har over 10 års fartstid innen markedsføring, både som markedssjef, foredragsholder, kursholder og programleder i podcasten Markedslønsj. Trine gir en pedagogisk og praktisk innføring i temaene.

Innholdet i kurset ga meg godt faglig påfyll. Det var strukturert på en god måte så alt hang sammen på en forståelig måte. Rett på sak, med gode relevante kundecase i tillegg til at vi deltakerne fikk tid til å reflektere over problemstillinger i egen bedrift og dele erfaringer og utfordringer.

Tove Timenes Markedssjef hos Strai Kjøkken

Strai_kjøkken_logo

Våre andre kurs

Ansatte-i-workdhop-1-scaled

Kurs i Kommunikasjonsplan

Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.


nina_lina_jobber_pa_mac-scaled

Kurs i Markedsplan

Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? I dette kurset lærer du hvordan du lager en god markedsplan og velger kanaler som treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte.

Kjartan_jobber_pa_mac-2048x1365

Kurs i Mål og målgruppe

Har du full kontroll på hvilke mål selskapet og markedsavdelingen jobber etter,  og hvordan riktige målgrupper hjelper deg å nå disse? I dette kurset lærer du å sette tydelige mål og KPIer som gjør at markedsføringen leverer på forretningsmålene.


gro_karoline_lene_janne_prater-2048x1366

Kurs i Posisjonering og konkurrentanalyse

Har du full oversikt over konkurrentene og gjør alt som skal til for at målgruppen velger deg? I dette kurset lærer du hvordan du kartlegger konkurransen i markedet for å ta en tydelig og differensiert posisjon. 

Kristin_holder_møte

Bedriftsinterne kurs

Vi gjennomfører bedriftsinterne kurs i hele Norge. Avhengig av hvilket faglig utbytte du er på jakt etter, skreddersyr vi et opplegg som passer. Vår fagperson hjelper med å skape gode diskusjoner og utfordrer måten dere jobber med markedsføring i dag.